Mar 9, 2011

segalanya terungkai ...


Sometimes, its funny

how people act .... tp itu lah dunia... 1001 ragam... ase ny da lama sha x tulis something yang panjang about what is going on in my life kn...? slalu nya short posts and songs maybe... but I managed to find time to write a post .. J

So, dlu ingat x long time ago.. ada la jugak certain post sha marah2 n mengata this one girl... ?? sure u guys ingat kn...? coz sha da lama x marah2 kt dalam blog kn... but what the heck... BLOG SHA ape... so, ske ati la kn... J so, sha happy dye dah temu dgn someone yang sayangkan dye kerana dia... and she is happy.. that is fine with me and that is fine with my boyfriend as well... J tp seriously, sha ni bukan jenis hipokrit ... (Maybe i was before, but maybe skrg x kot... HAHA) jadi, apa segala sepatah haram pn gurl tu cakap... silalah cermin ke diri anda dan bercakap dgn diri anda sebelum keinginan itu disampaikan kepada orang lain. Saya dah berjanji kepada insan tersayang bahawa saya xkn post something tntng org tu.. tp aseny dye akn paham saya...

So, dalam perhubungan... dah sah2 akan ada perselisihan faham ... itu normal la beb! Itu tandanya perhubungan kita itu normal seperti orang lain... kita nk crik someone yang melengkapkan kita... bukan yang seiya sekata dgn kita.. kalau cmtu, bohsan la weyh... haha... perdebatan... percanggahan idea.. itu la yang best... Cuma kita kena pandai pandailah kawal... jgn r smpai over2 kn debat nye... and kami ada cara penyelesaian kami... kami x bangga atas penderitaan yang kamu alami... jd, xpayah la nk bangga tgk kami kecundang... kami x pernah mendoakan keburukan kalian... so, don’t start... Ingat, Allah xkn makbulkan doa hamba-Nya yang berniat jahat terhadap org lain...

Saya sedar, saya ni mmg x sempurna.. heck, no one is... but perfection is a goal. Jadi, saya jadikan itu satu matlamat... TANPA tersasar dr pangkal jalan... saya 19 tahun.. insya allah dgn kuasa dan izin-Nya, saya cukup matang untuk menghadapi semua apa cabaran yang datang... dan saya bersikap matang juga dengan menepis segala tohmahan2 dan kata2 makian anda dengan kata2 yang tenang dan tanpa amarah... J segalanya ada hikmah.. dan saya mohon, dengan setulus hati, hentikan lah segala perbuatan buruk awak... kerana ia bukan memalukan saya, tetapi memalukan diri awak,... kerana awak yang membuka pekung di dada... tanpa dipinta... J

Kepada insan tersayang,

Terima kasih kerana sudi mewarnai hati nie... n thnx coz sudi tahan dgn perangai n karenah syg ni... awak snggup bersengkang mata utk berbual dgn saya smpai lewat malam,... walaupun awak penat bekerja... saya suruh awak tidur n rehat, alasan awak is... Malam awk hnye utk saya... coz pagi smpai ke ptg, awak sibuk... dan saya sndri pn sibuk jugak skrg ni... J sy nk ucap tq coz awk btol2 berada dgn sy.. even awk kt JB pn, awk ttp call everytime awk dpt mse.. utk tnye ap sy wt... da mamam belom? Ubat da mamam lom? Ade skali je kne marah ngn awk coz sy x makan ubat... J hihihi .. da tobat dah... HAHA... n time kerja n study, is time kerja n study... sy xnk awk dibebani dan sy pn xnk trase dibebani... awk btol2 pahamkan sy... yg best is... awk boleh agak ap prasaan sy pd 1 waktu tu tnpa sy bersuara atau bsms ngn awk... tgk2, awk da tnye.. knape awk ase sedih je ni? Knape pilu je ni? Knape keliru...? semua la awk tahu tntng sy...kalau awk xtawu, awk make it a priority utk tahu... awk pndai jaga hati sy... awk btol2 jaga saya ... I am thankful for that... masa depan, kita serah pada Allah ... insya allah, jika diberi kesempatan .... ILY!!

Sekian update tntng hidup saya...

Saya menerima segala dugaan Allah lontarkan dengan hati terbuka dan minda yang tenang.. dan saya yakin, Insya Allah, saya akn menemui jalan keluar...

No comments:

Daisypath Wedding tickers