Nov 19, 2011

~ Keinsafan dalam diri .. ~

Dengan bacaann bismillah, ku memulakan entri kali ini ..
Assalamualaikum ...

Seringkali Sha mencari ketenangan dengan berpaling kepada-Nya ... Insya Allah, hati mula menampakkan kesannya... Allah mengurniakan sha ketenangan dan ketabahan yang dicari ... Namun begitu, mngapa sesetengah insan dan hamba-Nya sering lupa dan alpa? Apa yang mereka rasa jika mereka sering melanggar larangan dan peraturan-Nya... seperti yang Sha nyatakan pd rakan rakan- hidup sha penuh dengan experiments ... I am what I am today is because of the experiences I went through.. no theories... jadi, saya tahu semua ini ... dan saya alhamdullillah, telah Allah pandu kembali ke jalan pulang..

Sha terbca status kawan sha ... Suhana Hashim... sejujurnya, sha suka baca status status dia sebab status dia penuh pengisian ... salah satu contoh ... "Tapak kaki kita kalau dah keras, pijak paku dan duri pun tidak terasa apa sebab tumitnya dah keras. Tetapi kalau tapak kaki yang lembut, terpijak duri sikit je terus sakit dan berdarah.
Demikian juga hati, kalau ia dah keras tak terasa lagi bersalah kalau buat dosa. Sebab tu, jangan sampai hati kita keras sampai tak terasa bersalah untuk buat maksiat...
Sha benar benar tersentuh dengan status yang itu... truthfully, xkan la kalian baca pun x tersentuh? Sha bukanlah insan yang baik, tp ingin sha baiki diri sha... bukan stakat di mata manusia, tpi yang paling penting, di mata Allah ..

Ya Allah Ya Tuhanku, bimbinglah hamba-Mu ke jaan yang benar... Jalan yang diredhai... Insya Allah .. Amin ...






No comments:

Daisypath Wedding tickers