Nov 15, 2011

Lama dah x geramm nie...

Assalamualaikum ..

Kali ni, post ini mungkin akan kata sha ni selfish ke hape ke.. tpi, sha pula jenis xreti sgt nk pendamm.. so, here goes.

Bagaimanakah rasa anda , apabila anda berkongsi sesuatu barang dan sepatutnya telah’bersetuju’ untuk berkongsi sama rata bnda itu, tpi in the end x jugak? Xfaham...? meh sha terangkann ..

Saya xkesa anda ingin mengguna kan benda itu, saya jarang sekali ingin berebut. Malas nk berebut. Sungguh x matang. But come on. .. awak sepatutnya matang sedikit. Awak kne la tahu limit sndri. Just because saya xcakap saya nk guna, xsemestiny bmksud sy xnk guna. Sy sje je nk tgk sama ad awak ad kesedaran x utk beri saya atau x... dan nmpkny tidak. Smpai bila sy je yg kne mngalah? Saya pun manusia juga. Punya tahap se kesabaran juga. Cuma sy malas nk tnjuk kn je. Come on. Kata nk ubah konsep ‘tunang’ tu ... tpi, skrg? Haaa.. so, sndri nk fikir la kn... sha sndri bukanlah manusia yang sempurna pun .. but still.. u hve to understand la knn ... come on. Self reliance.. and yes, peluang mmg ad depan mata... tpi, jgnla smpai salah gunakan.. sy tahu anda seorg yg bijak.. jadi, bijakkan diri anda dan menggunakan sedikit common snese itu la sedikit .. diri sndri la perlu alert. Please ..

One more thing, kamu seriously perlu fikir balik apa kepentingan kamu. Jgn bertindak kurang sopan dpan org sebab nnty org akn btindak kurang sopan dgn kamu . tetamu ada.. tetamu dtg... and kamu boleh tinggalkan meja makan lama lama n skype dgn dia. Please... tlg jangan bertindak kurang sopan. Tetamu ada.. jdi itu la yg menjadi priority kamu. Bukan org lain. Habiskan dahulu dan bru la mnx izin elok elok... please ... xkan perkara asas seperti itu perlu saya tegaskan juga? Saya xkn la dikatakan poyo nk tgur awk dgn bnde bnde ni.. but come on ... please ... kepenatan la... aduhai ... saya malas nk tgur... kalau sy diam, means ada la something wrong. Itu je. Kalau kamu xpuas hti dgn sy, then you tell me. Sebab sy sndri malas nk pendamm.. . u be nice to me ... n I’ll be nice to you ... as simple as that ...

THANK YOU. .



No comments:

Daisypath Wedding tickers