Nov 11, 2014

Tolong, Pangkah X!

Aku menulis mengikut gerak hati. Mengikut apa sja yang midaku arahakan ke jariku. Andai post ini mnggnggu dan mnyinggung, tolong…. Pangkah 'X' sekarang juga. Aku tidak perlu trafik yang tidak perlu. Aku juga tidak perlukan komen yg mencaci maki.

C.I.N.T.A

Hidup tak pernah sempurna. Takkan pernnah sempurna.  Dari situ, kita mencari sesuatu yang kita rasa mampu bantu utk melengkapkan kita. Untuk aku, aku rasa… cinta. Aku rasa. Perasaan utk menyayangi dan disayangi seseorang itu. Itu yg mungkin boleh buat aku lengkap. Tapi, cuba lah aku berkata begitu pada sesiapa… aku akan di cop gatal! Di cop playgirl! Di cop tak memikirkan perasaan org lain! Yeap.. semua tu pernah aku dgr. Aku sendiri pernah mengkhianati dan dikhianati.. pernah rasa ada di dua bahagian.
Pernah punya teman yg hanya nak aku sebab tgk dr FB. Dia jugaklah yg putus dengan aku sebab kata aku seperti dlm FB. Muka ku x sama katanya. Haha .. pernah jugak aku bercinta dengan seseorang… yg khianati aku di bawah hidung aku. BAWAH HIDUNG AKU. Dan yang sakit, sebab aku kenal org nya. Aku anggap org itu kakak. Rupanya dia musuh dalam selimut. Haha .. pernah juga aku bertemu seseorang yg inginkan aku seperti ex nya. Sebab? Nama kami sama. Hahaha … pernah juga aku bertemu seseorang yg kerap meminjam dan berhutang, sekali gus menarik aku sekali. Utk seorang yg berumur 22 tahun… aku punya banyak pengalaman.

Kenapa semua ini aku coretkan?

Ntah. Aku pun tak tahu. Aku tak tahu kenapa hati ini mudah jatuh. Kenapa juga hati ini mudah benar sayang sepenuhnya.. dan kenapa juga hati ini mudah pecah.
Utk kesekian kalinya, aku bertemu seseorang yg aku yakin dan percaya… dengan izin Allah bahawa dial ah yg terbaik untuk aku. Kenapa aku yakin sgt? Aku xkan pernah yakin selagi lafaz akad belum diucap. Tp kadang2, kita tahu. In sha allah. Xpernah lg aku bertemu seseorang yang benar benar bersungguh sungguh utk mnjadikan aku yang halal utk dia. Untuk berkongsi hidup dgn aku dalam redha-Nya. Xpernah. Jujur aku x pernah. Dan kerana aku juga mengenali keluarga nya terdahulu sebelum aku mngenali dirinya, ckup buat aku rasa selamat. Ckup buat aku percaya dengan perhubungan ini. Terima kasih syg… kerana kau telah mmbantu aku mencari sinar. Kerana engkau telah membantu aku keluar dr segala masalah dan runsing.
Bagi yang membaca, doakan kami berdua. Doakan perhubungan kami dredhai dan drahmati. Doakan moga langkah seterusnya dpermudahkan dan doakan moga impian kami membina masjid terlaksana. 

Aamin …

Aku bukan pakar. Aku juga bukan pakar kaunselling. Aku Cuma manusia biasa. Penuh cacat cela. Aku coret atas penilikan ku dalam hidup. Itu saja. 

No comments: