Mar 16, 2015

My Creator deserves better...

Assalamualaikum ...

Blog dah lama sangat ditinggalkan.

My Creator deserves better. Don't you think?

Dia yang memberi nyawa pada kita. peluang untuk kita menikmati keindahan dunia ciptaan-Nya ... sudah tentu Pemilik hakiki kita deserve better dari kita. ... hamba-Nya yang serba serbi kekurangan.

Tapi kenapa kita masih leka? Lupa? Alpa? Bersungguh duniawi... abaikan akhirat. Aku ... bukannya insan alim... aku seperti kamu juga.. penuh dosa... sedangkan Allah menjaga segala aib aku dari orang lain.

Usia makin muda ... Makin tua .. sesaat masa berlalu, sesaat itu jugalah kita makin dekat dengan kematian. Tapi, tidak setitik pun ... langsung tiada setitik taubat terlintas dalam hati. Kenapa? Apakah hati sudah terlalu gelap hingga tiada cahaya yang mampu mencerahkan kembali jalan yang gelap? TAK. Abang salu kata.... Allah sentiasa ada... Allah sentiasa sayang.

Allah uji sebab Dia sayang. Sebab Dia tahu apa yang terbaik untuk kita. Sebab Dia sebagai Pencipta Agung, tahu akan kemampuan hamba-Nya yang kerdil ini.

Ckuplah ayah aku menanggung dosa buat kesekian kalinya... belajar menjaga aurat shafira syg. belajar menjadi seorang anak solehah... belajar menjadi seorang insan yang mendalami ilmu agama dgn lebih...

Tak lama lagi, nak dijadikan isteri, walaupun lama lagi sebenarnya. hehee. Harus bersedia.. harus praktik. bila dah jadi isteri.. jadi ibu.. takkan nak masih dalam ekadaan sesat sebegini sayang? Harus tabah... Haru skuat... dan harus sentiasa ingat.. Allah sentiasa ada untuk kita..

Dah mula menulis kt blog sebab banyak sangat terpendam dalam hati. banyak sgt.

Allah, ku pinta ketenangan ... ku pinta ketenangan dan moga dipermudahkan segala urusanku.. Aminnn ~~


No comments:

Daisypath Wedding tickers