Aug 26, 2011

Tegur pun x boleh ...?

Tidak boleh terima tegurann ..??

Salam....

Hai semua pembaca serta sahabat... J aritu sha ckap tntng lelaki yg terlalu mengikut kata wanita... now pula sha nk cakap, tntng jenis orang yang tak boleh terima teguran ... korang msti pnah kan berjmpe dengan sesetengah insan yang sensitive atau sentiasa pkir dia betul ... kn ..? haaa... sama la kita d sni...

Sha ni x sempurna... dek kerana ketidaksempurnaan sha la sha sudi mendengar teguran serta kritikan... TETAPI, berpada la knn... n jgn kurang ajar... itu je.. ada la adab adabny knn... tp kn, kdg kdg, kalau kita tgur, npe dye nk majok ke.. marah ke... ape ke...? sha x faham... kira elok la kn org nk tgur kita jdi kita boleh perbaiki... dr org dok diam n kita memperbodohkn diri kita knnn... so, yeah... apa pndpt korang lak tntng bnde ni...

Sha adela kot bg teguran kt kwn sha... yes, masih lgi Jejaka B... huhu... jdi, sha da tgur, dye xnk dgr.. okay, fine laa.. n then sha ckap la sha tulis bnde ni dlm blog kn... well, bukan la sha letak nama sape sape pun kt sni knnn... korang pun.. knal ke sape Jejaka B tu? Xkan... dye nk majok... sha pun xtaw nk buat apa... tp , my point is, ble ditgur, mula masam muka... why is tht...?

Org beri teguran pda sha, sha akn terima dgn hati yg terbuka... jika teguran itu demi kebaikan diri pada masa akan datang, tapi jika tidak, sha akn dengar dan cuba untuk mengingati nya sahaja... ntah la... 1001 jenis ragam... aduhaaiii....

Bukan Jejaka B je... tp ramai lagi insan insan diluar sana tuu ... sha pun xfaham kenapa kita x boleh terima teguran? kerana melemahkn kita ka? kerana ego k?

Korang lak? Ade story story x tntng org yg xleh terima kritikan ni...? meh la share ur opinion ngan sha ... nk jgak dgr story story...

3 comments:

SyuE said...

my advise, tak pyh layan dye. ;p
terserlah ketidakmatangan dye. ;)

Cik Bell said...

betul tu.
nasihat org boleh.tapi perlu kena cara :)
sama2 la kita bersabar dlm menghadapi org mcm nie..

Chachos Cheezy Wedges said...

kalo rase nk tego, tego je.. kalo takot nnt leh wat gado, juz diam.. hahaha!!