Aug 27, 2012

Belum tiba masanya lagi ....

Dengan lafaz Bismillah ku memulakan entri kali ini ...

assalamualaikum .....

selamat hari raya maaf zahir batin kepada semuaaa ....
ramai kawan kawan sudah bertunang atau lebih baik, telah berkahwin ... happy for them .. :) but it got me thinking .... Bila lagi masa aku? ya, ya ... setiap kali kalau aq cakap sal kawen, nnty org brand aku.. kata aku gatal .... bukan gatal, okaaayyy ....  begini ... ini konsep yg sedangku fikirkann ...

bila isteri ...

  • cakap dye sayang atau rindu, dia dapat pahala ... tapi aku? kalau aku cakap aku rindu atau sayang, aku mengumpul dosa .. sebab dia belum lagi yang halal untuk aku ... 
  • pegang tangan dan cakap dengan suara yang lebut dan manja, dia dapat pahala... tapi aku? pegang tangan je dah dosa, sebab bukan ajnabi ... bila guna suara lembut, lagi laaa... sebab suara itu kan aurat .... 
  • layan suami elok elok .... ber manja, ber dua... pergi ke mana je ditemani, halal.. tiada halangan ... tapi aku? nak keluar dengan dia pun tkot org fkir lain ... tmbah pula dosa kami ... 
aku ingin berkahwin bukan kerana gatal ... aku ingin segala apa yang ku rasa dalam hati ni .. segala apa yang aku buat ... halal ... bukan lagi dosa .... bukan lagi titik hitam yang menguasai hati .... :(

xpe.. jodoh itu rahsia allah .... andai cepat jodoh ku, cepat la ia ..... itu satu urusan yang aku serahkan pada-Nya . 

#awak, nnty jgn lupa masuk meminang eahh .. :) ikat dua ke tiga tahun la paling lama, hehe... #ni bru mood gatal .





1 comment:

Outbound di malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...